O konceptu nastavnog plana i programa osmanskih medresa u klasičnom periodu (1470–1839)

Autor(i)

  • Velida Mataradžija Univerzitet u Sarajevu – Filozofski fakultet

DOI:

https://doi.org/10.48116/issn.2303-8586.2021.71.253

Ključne riječi:

nastavni plan i program, osmanske medrese, muderis, udžbenik, Ḳanūnnāme-i Ehl-i ʻİlim

Sažetak

Jedinstven osnovni nastavni plan i program, utvrđena kategorizacija medresa, te jasno definiran način napredovanja muderisa samo su neke od važnih odlika centraliziranog osmanskog obrazovnog sistema. Cilj ovog rada je predstaviti nastavni plan i program osmanskih medresa u klasičnom periodu, i to na osnovu primarnih izvora, zakona i odredbi sultana Mehmeda II Osvajača (1451–1481) i sultana Sulejmana Zakonodavca (1520–1566). Naučnička autobiografija čiji je autor Aḥmad b. Muṣṭafā Tašköprüzāde i zvanični izvještaj osmanske države iz 1741. godine, koji predstavlja odgovor na službeni upit francuskog ambasadora u Istanbulu o stanju u obrazovnom sistemu u Osmanskom Carstvu, bit će također razmatrani kao važni izvori za navedenu temu. Ovaj rad pokušava odgovoriti na pitanja o metodama koje su korištene u nastavi, obliku izvođenja nastave, zastupljenosti i tretmanu određenih nauka u nastavnom programu, glavnim i vannastavnim sadržajima, te o nekim udžbenicima čiji je sadržaj bio precizno raspoređen na različitim stepenima osmanskih medresa.

Preuzimanja

Download data is not yet available.

##submission.downloads##

Objavljeno

21.12.2022

Citiranje

Mataradžija, V. . (2022). O konceptu nastavnog plana i programa osmanskih medresa u klasičnom periodu (1470–1839). Prilozi Za Orijentalnu Filologiju, 71(71), 253–285. https://doi.org/10.48116/issn.2303-8586.2021.71.253

Broj časopisa

Rubrika

Kulturna baština