Dobre želje i čestitke u reklamnim porukama na turskom i bosanskom jeziku

Autor(i)

  • Sabina Bakšić Sarajevo

Ključne riječi:

pragmalingvistika, kognitivna lingvistika, socijalna semiotika, tekstna lingvistika, strategije učtivosti, dobre želje, čestitke, reklame, turski jezik, bosanski jezik

Sažetak

U ovom su radu analizirane dobre želje i čestitke u reklamama na turskom i bosanskom jeziku. Metodološki su kombinirana tri pristupa: pragmatički, odnosno model strategije učtivosti Penelope Brown i Stephena C. Levinsona, kognitivnolingvistički i pristup socijalne semiotike. Analiza je pokazala dvosmislenost ovih reklama. One su prema svojoj formi dobre želje i čestitke, ali su, ustvari, direktivi čija je ilokucija navesti recipijenta da kupi proizvod pošiljatelja. Ove reklame, također, ilustriraju jednu od konstanti u reklamama – njihovu strukturu koja može biti Pobuđivanje želje – Njeno ispunjenje Problem – Njegovo rješenje.

Preuzimanja

Download data is not yet available.

##submission.downloads##

Objavljeno

07.06.2017

Citiranje

Bakšić, S. (2017). Dobre želje i čestitke u reklamnim porukama na turskom i bosanskom jeziku. Prilozi Za Orijentalnu Filologiju, 61(61), 61–76. Retrieved from https://pof.ois.unsa.ba/index.php/pof/article/view/79

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni naučni radovi