Dobre želje i čestitke u reklamnim porukama na turskom i bosanskom jeziku
Ključne riječi:
pragmalingvistika, kognitivna lingvistika, socijalna semiotika, tekstna lingvistika, strategije učtivosti, dobre želje, čestitke, reklame, turski jezik, bosanski jezikSažetak
U ovom su radu analizirane dobre želje i čestitke u reklamama na turskom i bosanskom jeziku. Metodološki su kombinirana tri pristupa: pragmatički, odnosno model strategije učtivosti Penelope Brown i Stephena C. Levinsona, kognitivnolingvistički i pristup socijalne semiotike. Analiza je pokazala dvosmislenost ovih reklama. One su prema svojoj formi dobre želje i čestitke, ali su, ustvari, direktivi čija je ilokucija navesti recipijenta da kupi proizvod pošiljatelja. Ove reklame, također, ilustriraju jednu od konstanti u reklamama – njihovu strukturu koja može biti Pobuđivanje želje – Njeno ispunjenje i Problem – Njegovo rješenje.