Pragmalingvistička analiza kasida u klasičnoj osmanskoj književnosti

Autor(i)

  • Sabina Bakšić Sarajevo
  • Alena Ćatović Sarajevo

Ključne riječi:

kasida, pragmalingvistika, klasična osmanska književnost

Sažetak

Istraživanje kasida kao svojevrsnih performativa polazi od činjenice da se u posljednjih deset godina naglasak s konstativne premješta na performativnu koncepciju jezika. To znači da se prikazivačka dimenzija jezika povlači pred ilokucijskim aspektom. Žanr kaside u klasičnoj osmanskoj književnosti otvoreno uključuje čitatelja jer se po pravilu posvećuje vladarima i uglednicima kao potencijalnim mecenama kako bi se od njih dobila određena materijalna nagrada ili namještenje. Na taj način kaside su, za razliku od drugih žanrova (gazela, rubaija i sl.), kontekstualno uključene jer se odnose i obraćaju konkretnim historijskim ličnostima a nerijetko opisuju i njihova konkretna postignuća i uspjehe. U osmanskoj književnoj tradiciji razvila su se dva specifična poglavlja kaside: medhiyye kao poglavlje u kome pjesnik hvali svog potencijalnog mecenu i fahriyye u kojem pjesnik hvali samog sebe i svoje pjesničko umijeće. Spomenuta poglavlja zanimljiva su s pragmatičkog aspekta i teorija učtivosti. Jezička sredstva korištena u pohvali dobročinitelja, samoga sebe ili, pak, u indirektnom iskazivanju vlastitih očekivanja bit će analizirana pomoću modela Penelope Brown i Stephena C. Levinsona, kao i kroz maksime Geoffreya Leecha.

##plugins.themes.default.displayStats.downloads##

##plugins.themes.default.displayStats.noStats##

##submission.downloads##

Objavljeno

07.06.2017

Broj časopisa

Rubrika

Izvorni naučni radovi

##submission.howToCite##

Pragmalingvistička analiza kasida u klasičnoj osmanskoj književnosti. (2017). Prilozi Za Orijentalnu Filologiju, 62(62), 99-110. https://pof.ois.unsa.ba/index.php/pof/article/view/68